MANTAR ÜRETİM ODASI HAZIRLAMA ORTALAMA MALİYETLERİ

emine Emine Fire Avatar

MANTAR ÜRETİM ODASI HAZIRLAMA ORTALAMA MALİYETLERİ

Marmara Mantar istanbuldan Selamlar,
İlanlar bölümünde sıkça karşılaştığımız soruların başında mantar üretimi için gerekli oda ve maliyetleri konusunu görmekteyiz. Biraz yardımımız olsun bu tür sorulara dedik ve aşağıda bazı bilgileri paylaştık.
Mantar üretim odası hazırlanırken gerekli ekipmanlar ve ortalama maliyetleri ; ( ortalama 100 m2 lik bir oda içindir )
1 ısıtma sogutma için klima 40 48 bin btu ( sanayi tipi öneririz. ) fiyatlar 2750 tl ile 5.000 tl arasında markasına göre
2 havalandırma fanı (kirli hava emiş için ) 250 tl ile 1250 tl arasında değişmektedir.
3 temiz hava girişi için ( çekiş fanı ) 50 tl ile 250 tl arasındadır.
4 nemlendirici ( girdiğiniz degeri otomatik verir. 50 m2 ile 500 m2 lik odaya 1 adet yeterli olmakta. 1500 tl ile 6 bin tl arasındadır. ( biz 1500 tl lik kullandık ve kullandırıyoruz gayet iyi ve yeterli)
5 ranza maliyetleri ( sıfır ) profil demirler ile 100 m2 lik bir oda 4 kat ranza ve cesan tabanlar ile toplamda malzeme maliyeti 2500 tl civarındadır. işçilik hariç. işçilikte 500 tl ile 1500 tl arasındadır.
6 nem ölçer, saplama termometre, termometre bunlardan bir en az 2 şer adet tavsiye ederiz. toplamda hepsi 100 tl civarında tutuyor.

bunlarında dışında ufak tefek yalıtım maliyetleri ile enerjiden tasarruf edebilirsiniz.
Bunlar işletmenizi kurarken yapacağınız demirbaş yatırımınızdır.
Odanızı hazırlandıktan sonra mantar üretmek için kompost ( hazır ve misel ekilmiş poşetler) alacaksınız. piyasada kg fiyatı 40 kuruş ile 65 kuruş arasındadır istiridye mantarı kompostu. ( 10 lirayada gömlek var 100 tl yede) ayrıca kompost verimlilikleri de içindeki kuru madde agırlıgıdır. yani 1 ton komposta 200 kilo kuru madde konulmuş gerisi su konulmuş ise 1 ton komposttan % 20 maksimum mantar alırsınız.dünya standartı % 30 ile 40 arasında kuru maddedir. ( bkz dünya mantarcılar birliği )
yukarıdaki maliyetler istanbul ilinde yapılan maliyetlerdir. Anadoluda biraz daha uyguna maloldugunu gözlemlemekteyiz.
Kompost alırken mutlaka ürün verimliliği için % 25 ile 35 arasında olmalı ibaresini sözleşmenize ekletiniz.
İstanbulda istiridye mantarı toptan satışları 5 tl ile 8 tl arasındadır. Üretimcilerimiz 5,5 ile 6,5 tlye satmaktdırlar.
Bilgilerinize sunarız.
Marmara Mantar istanbul
Sorularınız için : www.marmaramantar.com

Yönetici Notu : marmara mantara teşekkür ederiz.

 

 Kategori Mantar Ticareti  Etiketler: mantar üretim maliyetleri, mantar üretim odası, mantar üretimine gerekli ekipmanlar, mantar yetiştirme maliyetleri
« FACEBOOK SAYFAMIZDAN MANTAR İLANLARINI GÜNCEL TAKİP EDİN !!!Herkes evinde istiridye mantarı üretebilecek » Sonraki İlanlar1 ... 123456789101112131415 ... 15Önceki İlanlar
muammer özdemir diyor ki:
02 Ekim 2012, 10:11
ben ankara kazan icesinde arazisi ve tavuk çifliğinden bozma 600 metre yrime mantar üreticili ile başlamak istitorum iklim koşulları ve fizbilite çalışmalarında ayrıca pazaarlama işlerinde ve en iyi verimi alabileceğim bir çeşit mantar üretmek istiyorum görüşlerinize ihtiyacım olacak teşekkürler

Cevapla volkan acar diyor ki:
12 Eylül 2012, 11:44
merheba
izmir de gerekli bilgi ve egitimi alacagim yerleriniz var mi
tesekkurler

Cevapla Ali ÇAĞMA diyor ki:
12 Eylül 2012, 08:42
ÖĞRETMENİM EMEKLİLĞİ DÜŞÜNÜYORUM. NİĞDE / BOR DA YAŞIYORUM MANTA İŞİ İLĞİMİ YILLARDIR ÇEKERRR YÖRE OLARAK UYGUNMUYUZ BİLMEM AMA ÜERTİCİLİKK DÜŞÜNMEKTEYİMÇÜNKİ KIŞLARIMIZ SERTTİRR..BİLGİ VWERİRİSENİZ SEVİNİRİM

Cevapla talat serin diyor ki:
27 Ağustos 2012, 16:59
benim baldızın çoluğu çocucuğu yoktur eşi rahmetli olmuştur. sakarya aralık köyünde 280 Babama ait ayit eskişehir doğankaya köyünde evin haricinde 10 dönüm yer bulunmaktadır. Aklımdan geçen ilk edapta 500 metre kare bir yer yapmak. Yurt dışı bağlantılarım kuvvetlidir. Bu işe girmek niyetindeyim. Sitenizi inceledim. Size bazı sorularım olacak. Bana dönerseniz sevinirim. Tel. 5304664599

Cevapla Özgür BAŞ diyor ki:
21 Ağustos 2012, 22:41
Mantar üretim sürecinde gerekli olan enerjinin kesilmesi durumunda (elektrikler kesildi,alet bozuldu vs.) üretimde ne gibi aksamalar söz konusudur? Veya bu olumsuz durum en çok ne kadar sürerse mantar üretimi anlamını yitirir?

 

a
18-10-2012 02:20

    Mantar yetiştirme Odası maliyetleri yorumlar

    emine Emine Fire Avatar

    mehemet diyor ki:
    22 Temmuz 2012, 23:09
    selam ben izmir ödemiş ilçesinde oturuyorum .kendime ait arazim ve depolarım var buralarda mantar üretimi yapmak istiyorum bana bu konularda yardım ederseniz. karşılıklı dayanışma içinde çalışmak istiyorum.saygılar.

    Cevapla ibrahim yenal sezgin diyor ki:
    22 Temmuz 2012, 13:22
    merhabalar marmaramantar
    öncelikle içtenliğinize ve iş aşkınıza hayran kaldım abartı değil gerçekten öyle.sitenizdeki her kelimeyi okudum ve tekrar tekrar okuyorum ve en yakın zamanda randevu alıp fabrikanızı ziyarete geleceğim ve eğitimlerinize katılacağım. eşim de meslektaşım beraber üretim yapmak istiyoruz. sitenizdekileri okuduktan sonra artık kararımı verdim. ve yardımcı olacağınızada eminim. allah kolaylıklar versin emeğinize sağlık.iyi çalışmalar dilerim. nacizane fikrim benim gibi üretime yeni başlayacak arkadaşlar, kesinlikle eğitim şart uzman ekip öncü

    Cevapla bünyamin kahraman diyor ki:
    16 Temmuz 2012, 12:52
    slm önçelikle böyle bir iş sektörünü internet üzerinden çok ğüzel aydınlatmışsınız mantarla ilgili hiç bir bilgim yok ama iş sektöründe önü açık bir sektöre benziyor . yeni iş girişiminde bulunmak istiyorum .bundan dolayı tesadüfen mantarla ilgili ürtim ve açıklamalarınızı okudum çok hoşuma gitti ve ayer sözlü olarak konuşup görüşebileçegim mantarla ilgili bilgileri sizlerele bir araya gelip emin olmak için ne yapmam gerek yada size nasıl ulaşabileçegimi mail üzerinden yada tel ulaşırsanız . eyer tam bir şekilde aydınlanırsam mantarla ilgili manatar yetiştiriçiliğine girmek istiyorum lütfen bana dönermisiniz . MERSİNDE OTURUYORUM mersinde bu işi yapabilirmiyim saygılarımla iyi çalışmalar. tel0324 237 40 97 bünyamin kahraman

    Cevapla Fasih AĞLAMAZ diyor ki:
    08 Temmuz 2012, 20:19
    Mağarada mantar üretimi yapılabilir mi acaba?

    Cevapla atilla edik diyor ki:
    06 Temmuz 2012, 20:51
    size aydın nazilliden yazıyorum 1yıldır aklımda olan bu işi şimdi ilanlarınızı gördüm ciddi manada bu işin girişimcisiyim bu konuda daha detaylı görüşebileceğimiz irtibat telefonu yada telefonla bana dönerseniz çok memlun saygılarımla tşk.ederim . tlf:0537 624 36 030543 309 55 02

     

    a
    18-10-2012 02:21

      Mantar yetiştirme Odası maliyetleri yorumlar

      emine Emine Fire Avatar

      Merak ettiğim bir konu daha var siz firma olarak kullanılmış kompostu ve istiridye mantarının saplarını ne şekilde değerlendiriyorsunuz. Bu konuda pazar sıkıntısı yaşanıyormu tşk.

      Cevapla ali kol diyor ki:
      24 Haziran 2012, 10:32
      yaklaşık 70 m2 evimin altında bodrum kat bulunmaktadır.daha önceden ev olarak kiraya verdigim bu yeri istiridye mantarı yetiştiriciliği için kullanmak istiyorum.maliyet genel gider ve satış konusunda bilgim yok.yanlızca yetiştirip satmak istiyorum pazarlama ve satışla , maliye ve belediyeyle uğraşmak istemiyorum bu mümkünmü veya nasıl yapabilirim izmirde ikamet etmekteyim,dikkate alır cevap verirseniz karşılıklı bir araya gelip detaylar üzerinde kazan-kazandır ilkesinden hareket ederek beraber yürüyebilecegimi düşünüyorum.hayırlı işler dilerim

      Cevapla recep diyor ki:
      15 Haziran 2012, 09:40
      slm iyi günler kahramanmaraş merkez 200 m2 de ne kadar mantar üretim yapabilirim ve bana maliyeti ne olur bu konuda yardımcı olursanız sevinirim kahramanmaraşta mantar yetiştirmek istiyorumm ve eğitim almak istiyorum 05556049085 saygılar

      Cevapla arzu sarıtaş diyor ki:
      31 Mayıs 2012, 09:57
      merhaba biz kırklarelinde hayvancılık yapıyoruz burda 600 m2 lik boş kullanılmayan samanlığımız var üretim yaparsak pazarlamada sorun yaşarmıyız

      Cevapla bahar pataci diyor ki:
      29 Mayıs 2012, 11:37
      bende alibeykoydeki bahcemde yetistirmek istiyorum Burada 100 m2lik bir İstiridye Mantar Üretimi maliyeti ne kadar olur ve kazancim ne kadar olur bilgilendirmenizi rica edrim

      Cevapla

      a
      18-10-2012 02:21

        Mantar yetiştirme Odası maliyetleri yorumlar

        emine Emine Fire Avatar

        ercan ersoy diyor ki:
        28 Mayıs 2012, 08:34
        250 metre kare bıryerde nekadar mantar üretebılırım kaç kilo yani

        Cevapla özkan süngü diyor ki:
        26 Mayıs 2012, 12:55
        mantar çiftliğinizde gönüllü eğitim alarak çalışmak ve yerinde öğrenmek istiyorum.malum çıraklığı görmeden ustalık olmuyor. geleceğin işletmecisi olmak için tercübe ve önderliğinize ihtiyacım var.

        Cevapla yasin öz diyor ki:
        25 Mayıs 2012, 00:32
        slm iyi günler osmaniye toprakkale de 100 m2 mantar yetiştirmek ve eğitim almak istiyorum 0531-718-03-21

        Cevapla Elif Öncel diyor ki:
        23 Mayıs 2012, 06:53
        Merhaba,
        Eskişehirin mihallıcçık ilçesinde babamla birlikte amntar üretimi yapmak istiyoruz.Bu konuda eğitim almak ve sizden hem üretim hem de satış konusunda yardımcı olmanızı istiyorum.Eğer bayilik verebilirseniz bu daha da iyi olur.İlçemiz ankaraya 150-200 km uzaklığında olup ormanlık alanlarda doğal mantar bulunmaktadır.Ancak benim daha çok üretimini yapmak istediğim ve yatırım yapmak istediğim kuzu göbeği mantarıdır.Fikirlerinizi ve deneyimlerinizi paylaşmanızı bize yardımcı olmanızı rica ederim.

        irtibat telefonum:0 537 327 91 83

        Cevapla talha erdem diyor ki:
        22 Mayıs 2012, 11:04
        konu ile ilgili ayrıntılı bilgileri nasıl alabilirim
        örn: 100m2 lik bir alanda aylık üretim ne olur
        bize maliyeti ve duş piyasaya satışı nedir.
        saygılar.

        Cevapla

        a
        18-10-2012 02:21

          Mantar yetiştirme Odası maliyetleri yorumlar

          emine Emine Fire Avatar

          aydın diyor ki:
          15 Mayıs 2012, 09:59
          İstanbul-tuzlada 250 m2 kapalı alan iş yerim var.Bu işi ciddi bir şekilde yapmak istiyorum.Maddi olarak destek olacak kişi veya kurumlar beni arayabilir.0533 650 24 31

          Cevapla Kenan diyor ki:
          14 Mayıs 2012, 09:53
          300 m2lik bir alanda mantar üretmeyi düşünüyorum maliyetleri ve hazır hobikit lerinialdıktansonra 16 kg bir torbadan kaç kg ürün alabilirim kaç gün sürer ve bakımı nasıl olur üretilen ürünleri size kg olarak kaç tl den satıyoruz

          Cevapla DOĞAN AÇIKGÖZ diyor ki:
          10 Mayıs 2012, 09:18
          Selamlar İstanbul avrupa yakasında mantar üretimi yapmak istiyorum.yeterli bilgiye sahip değilim.100m2 bir yerin getirisi ortalama ne kadar olur,maliyeti nedir bilgilendirmenizi rica edrim saygılarımla.

          Cevapla nurdanısparta diyor ki:
          08 Mayıs 2012, 09:13
          ısparta nın köyünde ilk etapta 60m2 lik kapalı alanda yaprak mantarı yetiştiriciliği yapmakistiyorum.bana maliyeti ne kadar olur?bulunduğum bölgede pazarlama sıkıntısı olur mu?ek gelir olarak yapmak istiyorum sizce mantıklı mı?yardımcı olursanız sevinirim

          Cevapla Şahin Büyüker diyor ki:
          07 Mayıs 2012, 08:56
          Selam, Beykozda orman içerisinde 1.100 m2 bir bahçem var. Burada 100 m2lik bir İstiridye Mantar Üretim Tesisi kurmak istiyorum. Konu ile ilgili kurumunuzdan seminer alacağım. Tesisin oda inşaatı için Beykoz Belediyesinden izin almak gerekiyor mu? Saygılarımla,

          Cevapla

          a
          18-10-2012 02:22

            Mantar yetiştirme Odası maliyetleri yorumlar

            emine Emine Fire Avatar

            serhat taner diyor ki:
            06 Mayıs 2012, 11:15
            su an herhangı bır mantar bılgımız olmamakla beraber 2 ortak bu ıse gırmeyı planlamaktayız malıyetler veya basta karsılacak problemler ıcın yardımcı sıkıntısı ve ortalama kazanc bılgılerı ıle bı maıl atarsanız ornegın 100 m2 alanda nasıl olur ne kazandırır eskısehırde ıkamet etmekteyız yardımlarınızı beklıyoruz veya ortak uretım fıkırlerınızı beklıyoruz

            Cevapla ŞEFİKA diyor ki:
            04 Mayıs 2012, 13:13
            NORMAL BALKONDA KENDİME KADAR ÜRETMEK İÇİN NE YAPMALIYIMLÜTFEN BEN ÇOK SEVERİM ÜRETMEYİ

            Cevapla selami sarıaydın diyor ki:
            28 Nisan 2012, 14:56
            selamlar. ben 1650 rakımlı yaylada renkli örtü altında bolet mantarı üretüm denemesi yapmak istiyorum. etrafındaki ormanda bolet mantarı yetişmektedir. kontrollü üretim yapmak konusunda yardım ve tavsiyelerinizi beklar selamlar sunarız

            Cevapla m.turgay karaman diyor ki:
            21 Nisan 2012, 20:44
            Ben malatya da istiridye mantarı yetiştirmek istiyorum.60metre kare bonrumum var.hiç bilgim yok.bana yardımcı olurmusunuz.maliyet ve üretim hakkında bilgi almak istiyorum.mail atarsanız memnun olurum iyi çalışmalar.

            Cevapla mahmut ozturk diyor ki:
            15 Nisan 2012, 23:41
            slm ben ıstanbulda yasıyorum bu mantar ısını burda ınternette okudum telım 05322455605 umranıye ıstanbuldayım bu ısı nasıl yapabılırım 100 m bır yerde nekadar mantar yetısır tahmını aylık gelır satıldıgı muddettce gıderlerden sonra ne olur en az 1000 m lık bır yer acıp ısletebılır urete bılırım kurmak sorunum yok suan bosum baska ısım dede yok sızın onerı ve tavsıyeleınızle ılk baslangıcta bır yeren baslayabılırım yardımlarınızdan sımdıden tesekurler veya sızın yonlendırecegınız v bır yer varsa onuda beklerım yer ekıpman vs olarak

            Cevapla

            a
            18-10-2012 02:22

              Mantar yetiştirme Odası maliyetleri yorumlar

              emine Emine Fire Avatar

              bülent koparan diyor ki:
              12 Nisan 2012, 17:05
              1.ton komosttan nekadar istiritye mantarı alırım bursa alaşar köyü çiftcilik yapmaktayım uzun zamandır bu işi araştırmaktayım bugün gazatede okudun ve hemen internetin başına geçtim ben bunu geçenyıl pazarda esnaf arkadaşımda gördüm ama bana bilgi vermedi ve aynı zamanda bursanın seçkin yerlerinde pazar yerlerim var kendi malımıda perakende sata bilirim 3bölme halinde toplamda 50metrakare yerimvar ve bu iş için çok uygun rutubet oranıda yüksek binanı yüksekliğde 2,5metre nekadar kompost gider bana maliyetive alabileceğim ürün nekadardır teşekkürler saygılarımla

              Cevapla
              Halil İbrahim ÖZKAN diyor ki:
              23 Nisan 2012, 07:48
              Arkadaş, BALIKESİRdeyim. telefonum 0 544 979 24 42 görüşelim.

              Cevapla ramazan yıldız diyor ki:
              06 Nisan 2012, 21:49
              büyükçekmecede 150 mk bos garajım var. burada ek iş olarak mantar üretmemeyi düşünüyorum. devlet buişe kiredi destegi yapıyormu yapıyorsa ne kadar. bana toplamda neye malolur. teşekkür

              Cevapla ali eser diyor ki:
              01 Nisan 2012, 22:16
              50m2lik bir alanım kültür mantarı için hazırandı 3 katlı ranza halinde toplam ne kadar kompost almam gerekiyor konya ya gönderiyor musunuz bilgi verirseniz sevinirim saygılarımla

              Cevapla mesut diyor ki:
              28 Mart 2012, 23:04
              iyi günler bende çocuğumun dersini hazırlarken tesadüfen gördüm ve ilgimi çekti devlet kredisinden yararlanabilirmiyiz birde kültür mantarı üretmek istersek dahamı zor onun kompost fiyatı nedir tşk.

              Cevapla murat höke diyor ki:
              15 Mart 2012, 21:13
              mantar üretmek istiyorum yozgatın sarıkaya kazasında ama bilgim yok mantar üretmek için kurslar varmış nerde nerelerde bu kurslar bilgi verirseniz sevinirim saygılarımla

              Cevapla

              a
              18-10-2012 02:23

                Mantar yetiştirme Odası maliyetleri yorumlar

                emine Emine Fire Avatar

                Hakan Yaşar ERKAN diyor ki:
                10 Mart 2012, 10:59
                Selamlar saygılar;Ben Trabzon Yomrada bu mantarı üretmek istiyorum. Fakat kağıt üzerindeki bilgiden başka bilgim yok. Birde aramızda çok fazla mesafe var. Ayrıca bu bölgede istiridye mantarı bu bölgede hiç tanınmıyor. Bana ne önerirsiniz.

                Cevapla Murat diyor ki:
                05 Mart 2012, 13:24
                merhaba, ben de ileride mantar yetiştirmek ve bu işe girmek istiyorum. bu iş için ne gerekli. devlet desteği alabiliyor muyuz. özellikle kayın mantarı için. normal bir vatandaş bu işi yapabilir mi? teşekkürler.

                Cevapla şennur manav diyor ki:
                04 Mart 2012, 17:02
                merhaba ben muğla dalamandan sizlere yazıyorum bende istiridye mantarı yetiştirmek istiyorum bu konu hakkında detaylı bilgi almak istiyorum yardımcı olursanız sevinirim

                Cevapla ismail diyor ki:
                01 Mart 2012, 21:07
                iyi günler bu iş dikkatimi çekti balıkesirde bi problem olurmu ve 30 ton kompsttan nekadar mantar alabiliriz ve bunun süresi nedir tşk ediyorumm

                Cevapla VATAN SÜLÜNER diyor ki:
                01 Mart 2012, 16:28
                Sayın admin bahsettiğiniz 1500 tl lik nemlendiricinin markasını ve nereden temın edebileceğim bilgisini sizden alabilirsem çok sevinirim . SAYGILARIMLA

                Cevapla

                a
                18-10-2012 02:23

                  Mantar yetiştirme Odası maliyetleri yorumlar

                  emine Emine Fire Avatar

                  cemil diyor ki:
                  01 Mart 2012, 09:03
                  ne tel. ne de adres var firmanızla ilgili .

                  Cevapla
                  admin diyor ki:
                  01 Mart 2012, 10:35
                  googleye marmara mantar diye aratsanız her türlü bilgilerine ulaşırdınız.

                  Cevapla ramazan diyor ki:
                  26 Şubat 2012, 21:55
                  bu iş çok dikkatimi çekti.ayrıntılı bilgi alabilir miyim??

                  Cevapla burhan diyor ki:
                  22 Şubat 2012, 22:09
                  ben 6.5×17.5=113 metre karelik 3 adet ranzaları ısı yalıtım ve izalasyonu yapılmış depoda sizlerin yaptığı maliyet hesabına uyarak (HAVALANDIRMA FANI,TEMİZ HAVA GİRİŞ FANI,NEMLENDİRİCİ)hariç bitmiş bir yerde üretim yapmak istiyorum sizden ricam parentez içindeki eksik olan ekipmanları nereden tedarik ederim ve hangi çeşit komposttu kaç adt almam gerekir ve bu dediğiniz sistemde çalışmaya başlar isem günde nekadar KG lık ürün elde ederim beni bu konularda aydınlatmanızı bilgilendirmenizi rica ederim tlf la size nası ulaşa bilirim

                  saygılar
                  b.kutlu

                  Cevapla ömer diyor ki:
                  21 Şubat 2012, 19:59
                  mrb ben ankarada oturuyorum bende mantar yetiştirmek istiyorum ankrada yetişirmi

                  Cevapla sait diyor ki:
                  17 Şubat 2012, 07:40
                  ben Siirtte ikamet etmekteyim şehir merkezine 15 km uzaklıktaki köyümde evimin altında 100 metrekare genişliğinde bodrumum var.köyün elektriği yolu suyu mevcut.Ben istridye mantarı üretebilirmiyim.üretici olursam bana üretim yapmada,işyerini hazırlamada,kompost almada ve pazarlama konusunda nasıl yardımcı olabilirsiniz?Mantar üretme konusunda uzun zamandan beri araştırmalar yapmaktayım.bana bu konuda yardımcı olursanız sevinirim.Teşekkür ederim.

                  Cevapla
                  mevlüt diyor ki:
                  14 Mart 2012, 22:28
                  selamunaleyküm 170m2 2.kat yerimiz var bum2ye neekadar masraf gider artı aylık ne kazandırır acaba

                  saygılarımla,

                  Cevapla

                  a
                  18-10-2012 02:23

                    Mantar yetiştirme Odası maliyetleri yorumlar

                    emine Emine Fire Avatar

                    nurcan diyor ki:
                    01 Şubat 2012, 08:46
                    ben bu işle ilgileniyorum ve ayrıntılı bilgi almak istiyorum..küçük çapta başlamak istiyorum..yardımcı olursanız sevinirim..

                    Cevapla ercan öncel diyor ki:
                    28 Ocak 2012, 22:53
                    merhaba,

                    suresi dolmus kompostlar tekrar değerlendiriliyor mu acaba?

                    Cevapla ERCAN diyor ki:
                    26 Ocak 2012, 19:23